Alla inlägg under april 2009

Av Micaela - 13 april 2009 11:02

Kolla bara vad söt den här är! 475 kronor är också helt okej! Finns på stylebystars.com.

Jag ska seriöst ta tag i det här med klänningar nu för annars sitter jag där med 3 klänningar... Jag måste lämna tillbaka dem jag inte vill ha men det är inte lätt att bestämma sig!

Jaja, imorgon har jag Multimedia prov. Dags att sätta sig in i det här nu för jag tänker satsa på VG!

Pusshej!

Av Micaela - 11 april 2009 10:17

Nu ligger jag i Cillas säng och har precis vaknat.

Igår hade vi en jättemysig middag och myskväll. Måste passa på att jag gjorde middagen. På menyn stod Kyckling pesto med bandspagetti. Jag rensade kycklingen supernoga och hittade förvånansvärt inte en ända glasbit!

Senare blev det ölspel och massa skratt.

Det slutade med att vi satt på uteplatsen och störde grannarna. Efter tillsägelser och avstängd musik gick vi in.

Sammanfattningsvis hände inte jättemycket men det var trevligt ändå!

Tack för igår Cilla!

Av Micaela - 9 april 2009 14:13

Efter ett antal 1000-lappar och ett hundratal besök på café fåtöljen har jag verkligen fastnat för rabarber-te. Kan passa på att rekommendera Stockholms trevligaste fik, lätt trevligaste personal med de godaste pastasalladerna i stan, Café Fåtöljen Götgatan främst (men även Hornsgatan..). På dessa caféer finns även rabarberte som är det absolut godaste teet som finns.

Så jag i min dumhet, tänkte: "Ja, titta, coop nära har en rabarberte-sort som heter Vanilla Rhubarb från Friggs, den måste ju vara lika god som på fåtöljen..."

Herregud nej! Den smakar skit. Däremot om ni vill smaka en rabarberte-sort som jag ändå tycker är godkänd, satsa på Hemköps "Te rabarber/grädd".



Av Micaela - 9 april 2009 13:57

På min säng på övervåningen ligger fyra vita klänningar. Alla är superfina och jag har sjukt svårt för att bestämma mig för vilken jag ska spara. Jag vill att studentklänningen ska vara perfekt.


Om en timme ska jag åka och lämna tillbaka tre av dem. Jag kan bara inte välja vilken som är finast! Herregud vilket I-lands problem...


Av Micaela - 8 april 2009 22:10

Nej, nu hände det jag var rädd för. Ett bloggavbrott på en vecka! Jag som har lov och ingenting speciellt som står på "måste-göra-just-nu"-listan.


Vad gör man åt det? Jag har för dåligt minne och för dålig fantasi för att blogga i efterhand så alla får faktiskt acceptera ett hål i bloggandet!


Hoppas ni kan förlåta mig!



Av Micaela - 7 april 2009 14:05

Herregud! Idag har jag hällt i mig flera liter för mycket kaffe!

Mår illa som fan och har ingen matlust.

Men visst var det värt det, vad gör man inte för Multimedia kursen. Den här kaffehetsen är nämligen inte genomförd av fri vilja. Det hela grundar sig på att jag ska få till en jävligt bra hemsida som ska handla om just, caféer. Jag har sprungit runt på stockholms alla små och stora caféer och fotat och frågat onödiga frågor till personalen.  


Nu hoppas jag bara på ett bra betyg i Multimedia kursen för att hela den här uppoffringen av en dag på påsklovet ska vara värd besväret. 


Sitter för övrigt på första caféet på bilden nedanför, det är därför jag ännu inte ser koffein speedad ut.. 

Av Micaela - 1 april 2009 16:03

Provet gick helt okej. Är bara grymt trött och vill helst sova, men så har man ju den här underbara hemskrivningen till på fredag. 

Ikväll ska jag dessutom på skiva. Vet inte vad jag ska ha på mig men det är inget tema, så jag slänger väl bara på mig något.

Jag fattar inte varför jag har så ont i huvudet. Kanske beror på provet tidigare idag, kanske på att jag inte har ätit något vettigt på hela dagen, mest choklad och druckit cola. Men igår var jag och syrran i alla fall ute och sprang, det blir en 1 timmes tur. Riktigt skönt måste jag säga, men det känns i låren idag kan jag lova. 

Nu ska jag sätta mig in i postmodernismen, ciao så länge! 

Presentation

Omröstning

Hur mycket shoppar du för varje månad?
 Under 100 kronor
 Mellan 100 och 500 kronor
 Mellan 500 och 1000 kronor
 Mellan 1000 och 2000 kronor
 Mer än 2000 kronor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards