Alla inlägg under maj 2009

Av Micaela - 30 maj 2009 12:08

Ikväll var vi i kista galleria och shoppade massor! Alldeles för mycket för att min ekonomi ska gå ihop... Jag får försöka hålla i pengarna bättre nu i framtiden, även om jag vet att jag brukar vara ganska duktig på det.

Hittade en jättefin svart klänning, en rosa kjol, en beige somrig kjol och jeansshorts. Sen köpte jag en vit tunika som blir tillbakalämnad idag. Insåg att jag inte förstår riktigt varför jag ens köpte den.


Linnea på HM 

Micaela på HM 


Sedan blev det standard maten i kista. Vill inte ens nämna vad det är för det är så sjukt fult :P Nästa gång ska jag fan ta något annat! Lova att påminna mig om det Linnea :) 


Sen var jag och linnea på bio, såg en jätte dålig och helt enkelt tråkig film som heter "Flickvänner från förr". Se den inte!


Tack för den här trevliga kvällen i alla fall Linnea! Var så länge sen vi gjorde något sånt här :D 

Av Micaela - 29 maj 2009 17:57

Var och shoppade med två sötnosar, Cilla och Malwina, idag. 


Kan säga så här... Om Drottninggatan hade varit en krog, hade den varit fullsatt för lääänge sen.


Lönehelg alltså... det är det värsta man kan råka ut för.


Men alla studentflak som körde runt med musik och glada ungdomar gjorde mig sjukt taggad inför studenten om mindre än 2 veckor! :D 

Av Micaela - 29 maj 2009 00:13

Halloj!


Sigtuna

Var i Sigtuna hos Christopher ikväll och sov kvar där. Vi cyklade ner "på stan" som man säger i Sigtuna och där fick jag en guidad tur av Sigtunabon själv. Svalde nog ett par flugor under cykelfärden dit. Jag fattar inte varför alla miljontals flugorna måste flyga över gångvägen. Det är det jobbigaste med att cykla. Men cyklingen gick bra i alla fall, hade varit lite nervös över det innan. :)


Sigtuna

Sigtuna var hur fint som helst. Precis som jag minns när jag var där med klassen. Eller ja.... klassen bestod av de tre personer som inte skolkade den dagen: Jag, Linnea och Linda. Minns att lärarna bjöd HELA klassen på glass vid den lilla glasskiosken vid vattnet. Det var ju riskfritt att erbjuda när det handlar om 3 elever.


Vikingabyn i Sigtuna

Vikingarna hade invaderat sigtuna. En liten vikingaby med massa utklädda vikingar som drack öl stod uppställt vid busstationen. Men turist som jag är bara måste jag fota det!


Sigtuna

 Mycket trevlig kväll :)


Mys
Av Micaela - 28 maj 2009 22:46

Har tillbringat 2 kvällar i köket och bakat kladdkakor inför studentmottagningen. Jag har blivit så grym på det att jag kan receptet utantill. 

Sorry allihopa, tänker inte avslöja receptet - det är superhemligt. ;)


Det som jag tycker är bäst med bakning (med risk för att låta som ett dagisbarn) är att man får äta upp degresterna. Just chokladdegs rester är det absolut bästa!


Nu kan jag tyvärr inte ens fortsätta med bakandet eftersom både sockret och kakaon är slut. Får köpa mer imorgon ;)

Pusss 

Av Micaela - 27 maj 2009 17:17

Nej nu tycker jag att mitt matbloggande har gått över styr. Nästa inlägg handlar inte om mat, jag lovar! ;)

Av Micaela - 27 maj 2009 17:14

Idag åkte jag och Linnea ner till centrum för att göra ett litet, men grymt viktigt ärende. Eftersom det inte gick att göra idag tog vi en sväng i centrum. Åt lunch på ett lunchställe som vi åt på i snitt 3 ggr i veckan under 8an och 9an. 

Kändes som att man gick i högstadiet igen :D

Mycket trevligt iallafall! 

Av Micaela - 26 maj 2009 23:11

Lagade middag idag till familjen, kycklingsoppa med vitlöksbröd. Mums!

Kycklingsoppa

Ingredienser

4 port2 kycklingfiléer, ca 250 g
1 äpple
1 gul lök
smör
1 msk curry
1 krm svartpeppar
2 burkar passerade tomater, á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl Matlagningsgrädde 15%
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm socker
½ tsk salt
½ dl hackad persilja
Gör så härStrimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken. Fräs allt i smör och curry i en gryta. Rör i peppar, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar. Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt. Strö över persilja.

Av Micaela - 25 maj 2009 17:05

Idag var det tänkt att jag skulle vara nyttig och städa och jobba. Men så smsar Malwina och frågar om jag vill träffas. Och självklart ville jag det :D

Man kan heller inte sitta inne i det här härliga sommar vädret!


Det kom både en liten flicka och en gräsand. Men båda försvann efter att flickan jagat iväg anden när hon skulle mata den. Hur söta som helst! 


Vi åkte till vattnet och hade pincic. Hur mysigt som helst :)

Tack för idag Mallie! Puss



Presentation

Omröstning

Hur mycket shoppar du för varje månad?
 Under 100 kronor
 Mellan 100 och 500 kronor
 Mellan 500 och 1000 kronor
 Mellan 1000 och 2000 kronor
 Mer än 2000 kronor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards