Alla inlägg under februari 2009

Av Micaela - 25 februari 2009 17:27

Halllå hallå, detta är en typisk slappardag. Igår var jag ute med V och åt middag och hade jätte trevligt! V hade hittat en bra restaurang som ligger vid st:eriksplan, Helenes Krog heter den. Jag kan varmt rekommendera den! Portionerna var stora och det var supergott!

   Efter middagen åkte vi till Slussen, vilket visade sig vara dumt eftersom vi då fick gå till Medborgarplatsen, när vi kunde ha tagit tunnelbanan. Jag kan avslöja att det var rätt kallt...

   Vi hamnade till sist i baren på Scandic Malmen. Vi märkte snart att hela rummet bestod av amerikaner som var rätt sliskiga. Jazzmusiken som vi i början led av byttes snart ut mot något mer softat och lugnt.

   Ett par timmar och ett antal drinkar senare bestämde vi oss för att åka hem till V och sova. Tack V för en trevlig kväll!


Idag är jag alltså lite seg, men det är ändå en helt obetydlig onsdag, så jag tycker inte att det gör något. Imorgon ska vi åka upp till sälen. Härligt att komma upp dit igen, det var ett tag sedan.


Nu ska jag fixa något att äta, hej så länge!

Av Micaela - 24 februari 2009 10:26

Det här armbandet finns med på många bloggar, men visst finns det en bra anledning? Den är ju hur fin som helst!

Den här ska jag iallafall köpa på asos.com för £10.00!


Av Micaela - 23 februari 2009 14:10

Sportlov, behövs det verkligen?

Det innebär ännu en vecka av väntan på sommaren. Man skulle kunna lägga ihop sportlovet med sommarlovet och alltså få lov en vecka tidigare, eller som i mitt fall, ta studenten en vecka tidigare.

Samtidigt tror jag att veckan är en chans för många att andas ut mitt i allt skolarbete. Men för mig innebär inte veckan alls lugn och ro. Nej, jag ska plugga  som vanligt. Precis som alla andra veckor. Svenska redovisning, referat, frågor till svenskan, projektarbete, fotoinlämning efter lovet, religionsinlämning och sammanfattning... jag skulle kunna sitta och räkna upp ännu fler uppgifter som ligger på min "borde-göra-lista". Pressen på studenterna är stor. Är jag den ända som känner så här? 

Av Micaela - 19 februari 2009 18:53

Hej! 

Nu har jag skaffat en ny blogg. Min förhoppning är att jag ska hinna skriva mer än jag gjorde på min förra blogg.


Idag har jag pluggat hela min lediga tid. Tyvärr hade jag lite svårt att koncentrera mig eftersom facebook är grymt mycket roligare än plugg.

Jag måste verkligen plugga intensivt nu ikväll för imorgon har jag en viktig inlämning. Fast vi har bara haft en vecka på oss, det tycker jag är lite taskigt av läraren. Två sidor om kulturpolitik på en vecka, när man har så mycket annat är rätt tungt. Men skönt att det är sportlov nästa vecka. Mitt sista sportlov faktiskt. Det är värt att fira på något sätt. Jag kanske ska dra med syrran på en bio, vem vet? Det var länge sedan jag var på bio nu faktiskt.

Och sen ska jag fylla år på lovet också. Det ska jag absolut fira på något sätt!

Nu ska jag plugga, skriver mer imorgon! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur mycket shoppar du för varje månad?
 Under 100 kronor
 Mellan 100 och 500 kronor
 Mellan 500 och 1000 kronor
 Mellan 1000 och 2000 kronor
 Mer än 2000 kronor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards